Czego pragną kobiety

Film | 2000 | komedia romantyczny

What Women Want
6,9
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
34
10 1
Pojawia się w telewizji
Treści nie są obecnie w programie telewizyjnym

..

(WHAT WOMEN WANT) Komedia romantyczna, USA 2000 Reżyseria: Nancy Meyers Scenariusz: Josh Goldsmith, Cathy Yuspa, Diane Drake Aktorzy: Mel Gibson, Helen Hunt, Marisa Tomei, Mark Feuerstein, Lauren Holly, Ashley Johnson, Judy Greer, Alan Alda, Delta Burke, Valerie Perrine i inni Nick Marshall jest typowym macho przekonanym, że każda kobieta tylko marzy o tym, żeby paść mu w ramiona. Przystojny czterdziestoparolatek, specjalista od reklamy w dużej agencji, jest rozwiedziony, a jego była żona Gigi właśnie ponownie wychodzi za mąż. Oboje mają 15 - letnią córkę Alex, która na co dzień mieszka z matką, ale z powodu jej podróży poślubnej ma się przenieść na dwa tygodnie do ojca, co przyzwyczajony do niemal kawalerskiej swobody Nick traktuje jako dopust boży. Tę chwilową niedogodność ma mu osłodzić spodziewany awans na dyrektora kreatywnego. Jednak w ostatniej chwili funkcja ta przypada ściągniętej specjalnie do agencji Darcy Maguire, mającej opinię inteligentnej i twórczej, ale też bezwzględnej i wymagającej. Nick jest podwójnie rozczarowany i wściekły: nie dość, że ominął go awans, to jeszcze wymarzone stanowisko sprzątnęła mu sprzed nosa kobieta. Tymczasem szef, Dan Wanamaker, liczy, że Darcy z racji swojej płci będzie potrafiła lepiej wczuć się w oczekiwania i marzenia kobiet stanowiących rosnącą armię nabywczyń reklamowanych produktów. Darcy już na pierwszym spotkaniu z personelem uświadamia wszystkim, że nie będzie lekko: każdy dostaje zestaw damskich produktów odzieżowych i kosmetycznych, do których, w ramach pracy domowej, ma obmyślić propozycje reklam. Aby lepiej zrozumieć odczucia potencjalnej klientki, Nick wypróbowuje w domu różne żele, kremy, tusze do rzęs, pomadki, rajstopy i biustonosze. Wskutek fatalnego zbiegu okoliczności ulega w łazience porażeniu prądem, ale w rezultacie zaczyna... słyszeć myśli otaczających go kobiet. Początkowo jest przerażony tą swoją właściwością. Odkrywa, że wcale nie jest bożyszczem kobiet, jak dotąd sądził, a w dodatku natłok cudzych myśli wywołuje kompletny zamęt w jego głowie. Mężczyzna próbuje pozbyć się tej przypadłości u psychoanalityka, lecz specjalistka, do której się udaje, przekonuje go, że taka zdolność może mieć także swoje dobre strony. Idąc za jej radą, Nick staje się superkochankiem, błyskawicznie zgadując najintymniejsze pragnienia uroczej Loli, z którą sypia w wolnych chwilach. Zachęcony tym sukcesem, postanawia powalczyć o swój awans. Współpracując blisko z Darcy, odczytuje w mig jej zamiary, opinie, przemyślenia. Mówi używając tych samych określeń, chwali lub krytykuje te same rzeczy. Darcy zaczyna go cenić i darzyć sympatią, przekonana, że trafiła na bratnią duszę o identycznych upodobaniach i guście. Ale Nick zaczyna też podkradać jej pomysły i przedstawiać je jako swoje. Darcy, której czarujący przystojniak coraz bardziej się podoba, nie widzi w tym zagrożenia. Przeciwnie, promuje go i wspiera, chociaż wie, że może przez to stracić stanowisko. Nick tymczasem umacnia swoją pozycję w firmie, a szef patrzy na niego coraz łaskawszym okiem. Uwodziciel i karierowicz nie przewidział tylko jednego: że jego serce zacznie żywiej bić dla Darcy.