Miłość ma dwie twarze

Film | 1996 | komedia obyczajowy romantyczny

The Mirror Has Two Faces
6,1
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
4
10 1
Pojawia się w telewizji
Treści nie są obecnie w programie telewizyjnym

(THE MIRROR HAS TWO FACES) Komedia romantyczna, 126 min, USA 1996 Reż. Barbra Streisand Scenariusz: Richard LaGravenese Zdjęcia: Dante Spinoti, Andrzej Bartkowiak Muzyka: Marvin Hamlisch Wyk...

(THE MIRROR HAS TWO FACES) Komedia romantyczna, 126 min, USA 1996 Reż. Barbra Streisand Scenariusz: Richard LaGravenese Zdjęcia: Dante Spinoti, Andrzej Bartkowiak Muzyka: Marvin Hamlisch Wyk. Barbra Streisand, Jeff Bridges, Pierce Brosnan, George Segal, Mimi Rogers, Brenda Vaccaro, Lauren Bacall, Austin Pendleton, Elle Macpherson, Ali Marsh, Leslie Stefanson i inni Hollywoodzką opowieść o brzydkim kaczątku, przeistaczającym się w piękną łabędzicę, zrealizowała Barbra Streisand, gwiazda estrady i ekranu, występująca z równym powodzeniem w broadwayowskich musicalach i filmach, prezentując swoje wielkie umiejętności wokalno-teneczne i aktorskie. Od razu zdobyła również uznanie jako reżyserka filmem "Yentl" (1983), w którym po raz pierwszy stanęła za kamerą. Profesor matematyki z nowojorskiego Uniwersytetu Columbia, Gregory Larkin (Jeff Bridges), nie może ułożyć sobie życia osobistego. Kolejne związki, oparte jedynie na pożądaniu, rozpadają się. Gregory pragnie znaleźć kobietę przyjaciela, z którą będzie dzielił nie tyle małżeńskie łóże, co wszystkie radości i troski codziennego dnia. Postanawia dać ogłoszenie matrymonialne. Na anons odpowiada Claire Rogers (Mimi Rogers), która chce w ten sposób pomóc swojej siostrze Rose (Barbra Streisand), uchodzącej w rodzinie za starą pannę. Okazuje się, że Rose jest również pracownicą nowojorskiego uniwersytetu, wykłada tu literaturę. Poznają się po jednym z jej wykładów, on wywiera na niej duże wrażenie. Choć od dawna łączy ich zażyła znajomość, Gregory unika intymnych kontaktów z Rose. Zakochana dziewczyna wybacza mu oziębłość, wierząc, że wszystko się ułoży. W końcu kochanek wyjawia jej tajemnicę swego ogłoszenia matrymonialnego. Ale i to wyznanie nie zniechęca Rose, która myśli tylko o ślubie z przystojnym Gregorym. Gdy wreszcie dopina swego, zapragnie czegoś więcej. Na próżno próbuje skruszyć męża, tworząc intymny nastrój w małżeńskiej sypialni. Odrzucona i upokorzona przeprowadza się do matki (Lauren Bacall), gdy Gregory wyjeżdża służbowo do Europy. Zanim mąż wróci, Rose postanawia całkowicie zmienić swoją osobowość.