Wszechświat sezon 6

10
0
Sezone
Pojawia się w telewizji
Treści nie są obecnie w programie telewizyjnym

odcinki sezon 6

• Odcinek 1

Prawdziwe UFO

Na podstawie wiedzy naukowej próbujemy określić, jak kosmici mogliby pokonywać olbrzymie odległości między gwiazdami. A jeśli byliby w stanie odbywać tak niebezpieczne podróże, to czy są istotami z krwi i kości, czy może inteligentnymi maszynami?

• Odcinek 2

Kataklizmy, które zmieniły planety

Jak burzliwe zjawiska ukształtowały bliższy i dalszy Wszechświat – m.in. kataklizm, który zamienił Marsa w jałową i niegościnną pustynię.

• Odcinek 3

Jak powstał Układ Słoneczny

Dokument przedstawiający burzliwą historię Układu Słonecznego, poczynając od jego zadziwiających narodzin z rzadkiej chmury pyłu i gazu.

• Odcinek 4

Najgorsze czasy na Ziemi

Nowe odkrycia dowodzą, że Ziemia, choć dziś kwitnie na niej życie, miała w swej przeszłości okresy większego chaosu i spustoszenia, niż dotąd sądzili naukowcy.

• Odcinek 5

Nemesis: złowrogi bliźniak Słońca

Eksperci poszukują gwiazdy śmierci podejrzewanej o wywoływanie masowych wymierań w dziejach. Dowiedz się, dlaczego od jej odkrycia może zależeć życie na Ziemi.

• Odcinek 6

Awaryjne lądowanie na Marsie

Co by się stało, gdyby pierwsza załogowa wyprawa na Marsa musiała awaryjnie lądować? Co musieliby zrobić astronauci, by przetrwać burze piaskowe i promieniowanie kosmiczne?

• Odcinek 7

Bóg i Wszechświat

Od zarania cywilizacji ludzie zastanawiają się, skąd się wziął Wszechświat. Religia udziela odpowiedzi duchowej, ale najnowsze odkrycia dowodzą, że to same prawa fizyki doprowadziły do powstania świata, w którym żyjemy.

• Odcinek 8

Największe, najdalsze, najszybsze

Niesamowite analogie mają przybliżyć widzom największe obiekty, odległości i prędkości we Wszechświecie. Aby w pełni ogarnąć rozmiary kosmosu, wskakujemy za kierownicę olbrzymiej ciężarówki i ruszamy na most Golden Gate.

• Odcinek 9

Nasze miejsce w Drodze Mlecznej

Jak wygląda kosmiczne sąsiedztwo Ziemi. Co znajduje się w naszej galaktyce poza granicami Układu Słonecznego? Dlaczego położenie Ziemi w galaktyce sprzyja powstaniu na niej zaawansowanych form życia?

• Odcinek 10

Dźwięki z kosmosu

Jak brzmi Wszechświat? W tym odcinku zajmiemy się dźwiękami produkowanymi przez Układ Słoneczny, galaktyki i cały kosmos.

• Odcinek 11

Wielki mróz

Naprawdę istnieją pokryte lodem światy takie jak Hoth z „Gwiezdnych wojen”. Zwiedzając lodowe planety i księżyce, odkrywamy rolę zimna we Wszechświecie i znaczenie lodu dla rozwoju światów nadających się do zamieszkania.

• Odcinek 12

Mikroskopijny Wszechświat

Nasz gigantyczy Wszechświat skrywa w sobie świat maleńkich cząstek. Dowiedz się, dlaczego te drobiny, od nieuchwytnych neutrin po zagadkowe obiekty zwane MACHO i WIMP, stanowią klucz do zrozumienia kosmosu.

• Odcinek 13

Przejażdżka na komecie

Wybierz się na przejażdżkę kometą, która z zimnych, mrocznych rubieży Układu Słonecznego pędzi ku ognistej powierzchni Słońca. Odwiedź powierzchnię każdej planety, od gór na księżycach Neptuna po jaskinie na Marsie i zobacz słoneczne tsunami.

• Odcinek 14

Gdy kosmos zmienia historię

Wiele razy w historii ludzkości bieg życia na Ziemi zmieniały obiekty lub siły z kosmosu. Wielu uważa, że do upadku cesarstwa rzymskiego przyczyniła się asteroida, a inne tego typu ciało niebieskie zniszczyło Sodomę i Gomorę.

Sezone