Zawodnicy muszą starannie wybrać na złomowisku stal, z której wykonają młot bojowy. Potem wracają do kuźni, by wykuć drogę do zwycięstwa.
Odcinek 2
Chepesz
Zawodnicy mają za zadanie wykuć broń ze stalowego kabla. Po dwóch rundach zostaje tylko dwóch, którzy wykują egipski chepesz. Broń przechodzi następnie testy.
Odcinek 3
Szkocki claymore
Zawodnicy mają wykuć ostrze, używając tylko ognia i gołych rąk. Dwaj najlepsi przechodzą do finału, w którym w ciągu pięciu dni muszą stworzyć klasyczny szkocki claymore, legendarny miecz Williama Wallace’a.
Odcinek 4
Tarcza z kolcami
Trzy to magiczna liczba, a zawodnicy mają tym razem z co najmniej trzech metali wykonać swój ulubiony rodzaj broni białej. Dwaj przechodzą do finału i wracają do domu, by wykuć legendarną tarczę z kolcami.
Odcinek 5
Miecz wikingów
Czterej uczestnicy muszą pozyskać materiał z wraku samochodu i wykuć z niego ostrze, ścigając się z czasem. Tylko dwaj przejdą do finału, w którym mają pięć dni na wykonanie miecza wikingów.
Odcinek 6
Nepalski kukri
Uczestnicy mają za zadanie wykuć broń z czterech bardzo różnych metali, z których każdy sprawia innego typu trudności. Potem w ciągu pięciu dni muszą wykonać jeden z najbardziej śmiercionośnych rodzajów broni w historii wojskowości – nepalski kukri.
Odcinek 7
Szotel
Czterej uczestnicy muszą ze stali węglowej i kutego żelaza wykuć w pełni funkcjonalną broń. Do finału przejdą tylko dwaj, by w ciągu pięciu dni wykonać jeden z najpiękniejszych rodzajów broni białej w historii – etiopski szotel.
Odcinek 8
Kordelas
Po trudnej pierwszej rundzie dwaj najlepsi uczestnicy w ciągu zaledwie pięciu dni muszą wykuć legendarny kordelas, nazywany „mieczem piratów”. Oba egzemplarze zostają poddane brutalnym testom.
Odcinek 9
Topór bojowy
Czterej uczestnicy ze zwykłej kosiarki muszą wykonać swój ulubiony rodzaj broni białej. Dwaj najlepsi przechodzą do finału, w którym muszą wykuć klasyczny topór bojowy z południowej Azji.
Odcinek 10
Khanda
Uczestnicy muszą wykuć popisową broń, używając jako materiału sterty zespawanych ze sobą metalowych przedmiotów. Dwaj najlepsi wrócą do domu, by wykonać tajemniczą khandę, legendarny miecz ze starożytnych Indii.